Služby pre občanov: Novinka: Bratislavské konto

Po minuloročnom testovacom projekte, kedy mohli záujemcovia využiť možnosť zaplatiť daň z nehnuteľnosti online, spustilo hlavné mesto 4. apríla registráciu do nového mestského konta. V rámci vášho osobného účtu nájdete rôzne mestské služby na jednom mieste. Prvou je online platba dane z nehnuteľnosti a postupne pribudnú ďalšie.

Bratislavské konto si založíte online, nemusíte kvôli tomu nikam chodiť. Základnou myšlienkou tejto novinky je "jednoduchosť a rýchlosť". Všetky služby sú dostupné bez občianskeho preukazu s čipom (e-ID), bezpečné a s predvyplnenými údajmi. Tí z vás, ktorí sa zaregistrovali do 19. apríla, budú môcť daň z nehnuteľnosti zaplatiť elektronicky už tento rok, od 28. apríla do 30. mája bude magistrát postupne rozosielať rozhodnutia.

Daň z nehnuteľnosti

Nemusíte chodiť denne na web, informáciu dostanete aj priamo do mailu. Samotnú platbu uskutočníte veľmi jednoducho cez QR kód, platobnú bránu, Apple Pay alebo Google Pay. Ak ste si teda aktivovali svoje konto do 19. apríla a zaplatíte do 12. mája 2023, nemusíte si už ísť po daňové rozhodnutie na poštu, ani použiť elektronickú schránku.

Ďalšie služby

V máji budú mať možnosť registrácie do Bratislavského konta aj právnické osoby. Pribudne aj sledovanie podaných žiadostí a ukladanie rozpracovaných žiadostí do konceptov a nové žiadosti (záväzné stanovisko k investičnej činnosti, stanovisko k investičnému zámeru, územnoplánovacia informácia). V lete si budete môcť prostredníctvom konta kúpiť aj lístky alebo permanentky na kúpalisko a časom pribudnú aj ďalšie, ktoré poskytujú mestské organizácie.

Časté otázky

Vytvorenia a využívanie konta je bezplatné. V prípade, že však ide o službu, ktorá si vyžaduje zaplatenie dane či poplatku, platí sa rovnaká suma ako pri bežnom podaní.

K dispozícii je aj pre občanov, ktorí nemajú v Bratislave trvalý pobyt. V prípade, že máte problém s registráciou, obráťte sa na magistrát - info@bratislava.sk.

Viac info na bratislava.sk/konto

 

Vydanie: Máj 2023