Diaľkové autobusy vyrazia z Bottovej

Ilustračná fotografia. (Pixabay.com)

Diaľkové autobusy sa od 1. októbra presunú na náhradnú stanicu. Tá je plne pripravená na tri roky zastúpiť funkciu tej pôvodnej. Projekt Stanica Nivy začal investor HB Reavis už realizovať.

Náhradná autobusová stanica by mala spustiť svoju prevádzku už 1. októbra. Preklopenie stanice je naplánované na noc, aby nenarušilo chod dopravy. Prvý autobus pôjde z „novej” stanice o štvrtej ráno, je to spoj smerujúci do Viedne. Cestujúci nemusia mať strach, zachovaný je počet nástupíšť a to 34, ako aj časy odchodov. „Jediné, čo sme museli trochu upraviť boli čísla nástupíšť, z ktorých odchádzajú autobusy,” povedala Eva Vozárová zo Slovak Lines. Spôsobené je to iným rozložením stanice ako tomu bolo na Mlynských Nivách. Všetky informácie o odchodoch a zmenách avizuje Slovak Lines na svojej webovej stránke. Nie len nové nástupištia, so svetelnými tabuľami, čakajú cestujúcich na náhradnej stanice. Tá bude ponúkať aj služby, ktoré sú samozrejmosťou pre každé hlavné mesto. Čaká ich tam pripojenie na wifi, možnosť si nabiť telefóny, oddýchnuť si v kaviarni, zakúpiť posledné veci pred cestou alebo sa v pohodlí usadiť a počkať na svoj spoj. Vo vnútri stanice bude niekoľko elektronických tabúľ s odchodmi autobusov, nechýbajú presné časy a nástupištia. Náhradná stanica priblíži ľuďom to, načo sa môžu tešiť už o pár rokov a mnoho iného.

Dlhodobé parkovanie a „kiss&ride“

Pre cestujúcich, ktorí prichádzajú na stanicu mestskou hromadnou dopravou, sa toho veľa nezmení. Náhradná zastávka bude oproti tej pôvodnej. Umiestnená bude na Bottovej ulici. Pre tých, ktorí prídu autom, sú pripravené parkoviská a takisto taxislužba. „Vjazd bude z Chalúpkovej ulice, bude tam pripravené parkovanie na krátkodobé státie, tzv. „kiss&ride”, kde vodič cestujúceho len vyloží. Potom tu máme aj parkovisko pre ľudí, ktorí idú do Viedne. Plus je tu aj hradené parkovisko na dlhodobé státie,” vysvetlil Jakub Gossáyi z HB Reavis. Nezabúda sa ani na turistov, ktorí využívajú taxislužby, ktoré nie vždy určujú férové ceny. Do priestorov náhradnej stanice bude mať prístup len jedna taxislužba, ktorá ponúka serióznu taxu, aby turisti nemali hneď po príchode do Bratislavy nepríjemné zážitky. Ihneď po otvorení náhradnej stanice začne investor s výstavbou projektu Stanica Nivy. Staré priestory začne postupne vypratávať, všetkým nájomcom končí zmluva k 1. októbru. Po vyprázdnení priestorov môže začať s búracími prácami a neskôr s hlavnou výstavbou. Tá sa dotkne prioritne obyvateľov Páričkovej ulice, ktorí so stanicou priamo susedia. Investor s nimi už dlhodobejšie komunikuje a informuje ich o každom kroku, ktorý urobí a má vplyv na kvalitu ich života. Projekt ale nie je len o stanici. Týka sa aj obnovy dopravnej a technickej infraštruktúry na ulici Mlynské Nivy. Tá sa môže dotknúť všetkých Bratislavčanov. „Počas výstavby Stanice Nivy budú čiastkové drobné uzávery. Počas obnovy Mlynských Nív, samozrejme, budú nejaké uzávery,“ objasnil Gossányi. Investor plánuje balík podkladov pre hlavné mesto ohľadom celej plánovej rekonštrukcie infraštruktúry. Posledné slovo bude mať magistrát. Rekonštrukcia Mlynských Nív by mala trvať v kratšom variante 14 mesiacov a výstavba stanice je plánovaná na 3 roky.

Marianna Podlucká

Foto: Radoslav Hoblík

 

Vydanie: Október 2017