Chceme vás informovať o príbehu Ružinova

Televízia Ružinov prešla v poslednom období viacerými zmenami. Aká je, čím žije a za akým cieľom kráča, sme sa pozhovárali s riaditeľom TVR Igorom Adamcom.

Televízia Ružinov zmenila svoj podtitul naTelevíziu vašich príbehov. Z čoho ste pri hľadaní novej identity televízie vychádzali?

Myslíme si, že regionálna televízia je televíziou, ktorá má šancu oslovovať občanov takpovediac adresne. Je schopná zaoberať sa problémami, radosťami a príbehmi svojich divákov, lebo ich nemá až toľko, ako celoplošná telka. Možno práve toto je dôvod existencie média regionálneho rozsahu. Pamätám si na dávne časy, keď v Bratislave fungoval poobedňajší denník Večerník. Každý jeden človek si ho popoludní doniesol z práce domov, pretože bol správne kolportovaný na zastávkach električiek a na križovatkách a, samozrejme, bol dostať v každej trafike. Zaoberal sa záležitosťami a príbehmi Bratislavčanov. Ak by sa podarilo TVR-ku spopularizovať tak, ako bol obľúbený kedysi Večerník, tak by som bol spokojný. Príbehy ľudí sú ten najcennejší mediálny materiál. Tak preto aj my chceme byť Televíziou vašich príbehov.

V porovnaní s inými regionálnymi televíziami vysielate oveľa viac spravodajstva a vlastných relácií pre deti, seniorov, dámy, športovcov, chovateľov, gurmánov či pikošky zo spoločenského zákulisia. Nebolo by jednoduchšie nakúpiť hotové programy?

Odpoveď na túto otázku súvisí s tou prvou. Aby si ľudia obľúbili médium, musia sa identifikovať s tvárami televízie, musia si obľúbiť tých, ktorí sa im cez obrazovku prihovárajú. Zdá sa mi oveľa familiárnejšie, keď sa na obrazovke objavuje Bratislavčan, ako inostranec z nakúpených akvizícíí. Preto sme dali veľký priestor vlastným programom a snažili sme sa ich obsadiť ľuďmi jednak šikovnými a po druhé takými, ktorých môžu Ružinovčania stretnúť kedykoľvek v uliciach mesta.

Od začiatku marca sa v uliciach objavili pekné študentky s čiapočkami TVR a dotazníkmi v rukách. Čo zisťujete?

Sme malá televízia a neplatíme si píplmetre. Nevieme si inak zabezpečiť spätnú väzbu ako jednoduchým prieskumom. V mesiaci marci sa rozbehli po Ružinove štyri študentky, rozpoznateľné podľa toho, že majú čierne šiltovky s logom TVR. Tie majú v rukách anketové lístočky s otázkami, či ľudia sledujú TVR a čo z jej ponuky majú radi a čo im trebárs v programe chýba. Informácie, ktoré sa k nám dostanú, využijeme pri nastavovaní programovej štruktúry. Svojimi odpoveďami nám Ružinovčania veľmi pomôžu. Samozrejme, ako revanš budú anketové lístočky 12. apríla v relácii Relax vyžrebované a výhercovia budú odmenení peknými cenami. Televízor, bicykel, lístky na predstavenie do SND, vstupenky do pivných kúpeľov, knižky a mnoho iných cien.

V poslednom období sa vo vašom vysielaní začalo objavovať viac informácií a reportáží zo škôl. Prečo?

Vieme, že máme silnú podporu u seniorov. Cez to všetko sme chceli zabojovať aj o mladších divákov, a preto sme sa začali viac zaujímať o ružinovské gymnáziá, stredné školy, základné školy a materské školy. Postupne chceme zmapovať všetky ružinovské stredné školy a to aj preto, aby záujemcovia o štúdium a ich rodičia nadobudli reálny prehľad a možno aj pomôcku pri rozhodovaní o budúcnosti.

Kde by ste chceli TVR v blízkej budúcnosti vidieť?

Želal by som si, aby si postupne ružinovský divák zvykol na ružinovskú televíziu, aby ju začal považovať za svoju. Možno nechceme ani tak veľa, pre začiatok by mi stačilo, aby si ľudia, vždy keď hromžia, že na tradičných kanáloch nič nedávajú, skusmo preladili na nás. Ako alternatíva hádam vyhovieme a ktovie, možno ten, kto preladí, na našej stanici aj chvíľočku zostane. To by som si veľmi prial.

Milan Stanislav

Vydanie: Apríl 2013